..: SolitudeInMind's Registered Copyright :..

Friday, June 29, 2007

Sajak Untuk Sahabat Jauh (#1)

Saudara,
Saya ingin bercerita tentang
suasana negara kita
walau saya tahu
saudara tidak perlukan saya
untuk tahu segala berita

Saudara,
Macam penggal sebelumnya
BARISAN menang lagi
menang besar
Saya nantikan email saudara
macam yang dulu-dulu
ingat lagi pilihanraya yang dulu
email saudara ringkas tapi padat
'PAS kalah!!'

Saudara,
Saya kira istilah melayu mudah lupa
tidak tepat sama sekali
buktinya bila ditanyak
enapa pangkah BARISAN
jawap mereka 'kami tak pernah lupa
BARISAN banyak berjasa
Sebab BARISAN kita merdeka'

Saudara,
banyak sungguh nak cerita
tapi masa tak ada
sambung lain masa
sebelum terlupa
jadikan keju menu utama
kurus sangat saudara
mata cantik pun tak guna
kalau badan tak bertenaga



28032004
UIAM GOMBAK

No comments: