..: SolitudeInMind's Registered Copyright :..

Friday, June 29, 2007

Biarlah Aku Diam

mungkin inilah kali
terakhir aku singgah
di medan coretan ini
walau hatiku berat
sarat dengan rindu
yang mengikat hati
namun biarlah aku pergi

seketika aku terpaku bila
tusukan tajam merobek hati
namun biarlah luka yang berdarah
kelak hanya tinggal parut
yang nantinya bakal menjadi tanda
betapa pahitnya sebuah luka

aku sering keliru dengan
semua masalah yang seolah
terlalu cemburu untuk
membiarkan aku sendiri
tenang dalam peraduan
di ranjang ini mungkin inilah
takdir-Mu Tuhan

Ya Tuhanku
aku terlalu letih dan penat
izinkan aku istirehat
agar dapat ku rehatkan
lelah nafasku yang semakin
tenat menghunjat diri
moga nanti angin yang
memburuku akan berhenti
dari terus memburuku

insan doakan kesejahteraan
buat diriku insan sepi ini
andai ada dosaku kepada kalian
ampunkanlah semuanya kerana
aku ingin tenang dalam pelukan
Baghwan empunya swarga

biarlah aku diam....



23 April, 2000

No comments: