..: SolitudeInMind's Registered Copyright :..

Sunday, October 23, 2011

Cahaya Mata Yang Diberkati

IMG_9489

 

Saat pertama mataku menatap wajahmu

Segala sepi dan duka hatiku hapus

Lantas dengan lafas ‘Bismillahirahmanirrahim’

Kunamakan dirimu ‘Penghulu Segala Bidadari’

 

Bukan kerana cantik bundar matamu

Bukan kerana manisnya lesung pipitmu

Dan bukan kerana ayunya wajahmu

Tetapi kerana aku ingin kau jadi wanita

Di mana iman menjadi penghulu kepada dirimu

 

Aku ingin kau jadi wanita yang mandiri dan berperibadi

Tidak membiarkan manusia memperkotak-katikkan hidupmu

Memelihara diri hanya untuk yang layak memilikimu

Menjaga maruahmu untuk lelaki yang hidupnya

Sentiasa taatkan Allah dan Rasul-Nya

 

Ya! Aku akui aku adalah ibu yang tamak haloba

Bila aku impikan hidupmu semulia bidadari syurga

 

23102011


Red roseRed heartRed roseRed heartRed rose

Tidak sekali aku kesali diutuskan Tuhan akan kamu

sebagai amanah kepadaku

 

Gift with a bow'Cahaya Mata Yang Diberkati'Birthday cake

 

Semoga Allah s.w.T & Rasul-Nya

Sentiasa bersamamu

Sentiasa dihatimu sayang

Red heartRed roseRed heartRed roseRed heart

5 comments:

Anonymous said...

amin.. dah berapa bulan umurnya..


ay

SolitudeInMind said...

Cahaya mata saya yang ini baru masuk 2 tahun.. :)


SolitudeInMind

abuyusof said...

yang bongsu ke..

SolitudeInMind said...

Ya enche, yang bongsu.. Anak saya masih lagi 2 orang.. Belum di'rezeki'kan bertambah.. :)

Doakan saya.. Harap sangat anak saya meriah 'silang bunga' seperti enche.. Hehe..


SolitudeInMind

abuyusof said...

ingat dah 3.. silap..