..: SolitudeInMind's Registered Copyright :..

Tuesday, February 22, 2011

Aku & Kau

(Catatan Budak Gemuk Yang Baru Belajar Dendam Buat Budak Pendek Yang Bodoh Sombong)

Image0450

Berminggu-minggu aku cuba

Menyeka airmata aku dari jatuh

Cuba kau tahan airmata kau dari menangis

Nyilu sakitnya hanya Tuhan tahu

 

Mahligai yang aku bina hampir runtuh kerana kau

Dan aku meletakkan segala dosa di bahu aku

Merasakan orang seperti aku halal dibunuh

 

Tidak sehari pun aku tidak mengingati kau

Dan setiap kali kau aku ingat

Aku minta Tuhan mengampunkan aku

Dan memberikan kau nikmat yang banyak atas khilaf aku

 

Tapi rupanya kau penipu besar yang ‘syok suci’

Jaraknya tinggal sezarah untuk aku doa buruk untuk kau

Tapi tidak aku lakukan itu kerana Rasul tidak mengajar begitu

Dan senyuman anak-anak kau melembutkan hati aku

 

Pergilah kau berjalan dengan megah di depan Tuhan

Kau maksum bukan?

 

19022011

Kuala Lumpur

No comments: